YouTube LinkedIn

Trouwmedia.nl - Faq

Uw Account

veel gestelde vragen

Staat uw vraag hier niet tussen? Neem dan contact met ons op

Voor vragen van klanten over het beheergedeelte van Trouwmedia kunt u terecht in het speciale FAQ voor Klantenbeheer

Hoe kan ik klant worden bij Trouwmedia?

Wanneer u klikt op het menu-item 'Aanmelden' bovenaan deze pagina, vragen wij u enkele gegevens in te vullen. Vervolgens kunt u direct aan de slag!

U hoeft pas iets te betalen wanneer u ons een opdracht verstrekt. Kijk dus gerust eerst even rond of het u bevalt.

Wat is performance based?

Performance Based houdt in dat u pas betaalt indien er daadwerkelijk resultaat is. Vergoedingen verlopen op basis van transacties. Een transactie is de handeling van een bezoeker (aankoop, aanmelding, inschrijving) waar de adverteerder een publisher voor zal vergoeden. Dit in tegenstelling tot de promotie, waarbij de adverteerder alleen betaalt voor de publiciteit rond zijn product.

Performance Based adverteren is handig, omdat u hierdoor nooit te veel investeert in marketing. Immers: zodra u iets moet betalen, heeft u daar reeds daadwerkelijk iets voor teruggekregen. Oftewel: 'no-cure no pay'.

Wat is affiliate marketing?

Affiliate marketing is een vorm van online marketing waarbij de adverteerder (webwinkel of merchant) de affiliate (publisher, uitgever, exploitant, webmaster) betaalt voor elke bezoeker, lead of sale die hij genereert via zijn/haar online kanaal (website(s), nieuwsbrieven of zoekmachinecampagne).

Ook affiliate marketing werkt op het performance based-principe. Dat betekent dat er alleen wordt afgerekend op basis van transacties, in plaats van op basis van de promotie van een adverteerder. De adverteerder zal de publisher dus enkel vergoeden voor de handeling (transactie) van een bezoeker (aankoop, aanmelding, inschrijving).

Wat is een affiliate netwerk?

Een affiliate netwerk treedt op als intermediair tussen publishers (affiliates) en adverteerders (merchants). Het netwerk biedt beide partijen de mogelijkheid om samen deel te nemen aan de affiliate programma's (campagnes) van de adverteerder die passen bij de online kanalen van de publisher (die dus op deze wijze vergoedingen kan genereren voor deze programma's).

Volgens de definitie van de leden van het Platform Affiliate Netwerken (PAN), dient een affiliate netwerk beide partijen de mogelijkheid te bieden transparant met elkaar te kunnen samenwerken. Het affiliate netwerk biedt daarbij niet alleen de techniek voor het platform en de tracking van de programma's, maar verzorgt tevens de marketingcommunicatie en de financiële transacties tussen de aangesloten partners.

Voorbeeld: Trouwmedia is een gespecialiseerd affiliate netwerk. De website trouwautos.nl is een van de publishers die aangesloten is bij Trouwmedia en de campagnes van de adverteerders (merchants) van Trouwmedia zichtbaar maakt op haar website.

Het feit dat Trouwmedia eigenaar is van de meeste publishers binnen dit netwerk, kan mogelijk tot verwarring leiden. Hierom streven wij ernaar onze merchant zoveel mogelijk transparantie te bieden in deze constructie

Wat is de affiliate vergoedingsstructuur?

De vergoedingen (of commissies) worden vastgesteld door de adverteerder. De commissies die het meest voorkomen binnen affiliate marketing zijn Pay Per Lead (PPL) en Pay Per Sale (PPS), ook wel bekend als Pay Per Action (PPA). Hierbij betaalt men respectievelijk per potentiële dan wel betalende klant.

Deze beloningsstructuren worden doorgaans aangevuld met Pay Per View (PPV) en Pay Per Click (PPC). Bij PPV (ook wel bekend als Cost Per Mille, CPM) wordt een vast bedrag per duizend advertentieweergaves betaald, bij PPC een vast bedrag per doorklik naar de adverteerder.
Bij affiliate marketing hanteert men ook vaak combinaties van deze vergoedingsmodellen, ook wel hybride afrekenmodellen genoemd. Trouwmedia kent geen hybride afrekenmodellen, maar hanteert uitsluitend vaste maandbedragen (Fixed Price), eventueel in combinatie met CPL (Cost Per Lead).

Wat zijn de affiliate promotiemiddelen?

Dit is de verzamelnaam voor alle advertenties die in het affiliate programma worden aangeboden. Het is de adverteerder die deze promotiemiddelen aanbiedt. De meest voorkomende zijn tekstlinks en banners, maar affiliate marketing kent ook een veelvuldig gebruik van deep links en product data feeds. Het affiliate netwerk biedt codes op maat aan de aangesloten affiliates.

Trouwmedia maakt gebruik van eigen datasoftware waarbij merchants (klanten van ons affiliate netwerk) zelf advertenties kunnen aanmaken: een zogenaamde 'basisvermelding'. Deze data wordt geconverteerd naar product data feeds die gemakkelijk voor publicatie gebruikt kunnen worden op de websites van de aangesloten affiliates.

Wat iz eCPC?

Het meest gebruikte omrekenmodel dat deelnemers van affiliate marketing gebruiken is de eCPC (effectieve Cost Per Click). De eCPC berekent men door de opbrengst van de vergoedingen te delen door het aantal clicks. Affiliates gebruiken deze indicator om te berekenen hoeveel een aangeleverde bezoeker bij een adverteerder heeft opgeleverd.

Wat zijn de kosten bij Trouwmedia?

Trouwmedia werkt geheel transparant. Alle tarieven zijn daarom online te bekijken op onze tarievenpagina.

Kan ik ook tegen een vast tarief adverteren bij Trouwmedia?

Uiteraard kan dat! U heeft zelf de keuze of u een Basisvermelding plaatst tegen een vaste prijs of performance based. Let echter wel dat uw advertenties in het eerste geval alleen zichtbaar zijn op een selectief gedeelte van het Trouwmedia-netwerk en niet op de websites van Trouwmedia-affiliates.

Indien u naast een Basisvermelding extra promotie voor uw product wilt, dan is dat altijd op basis van een vaste prijs. Denk bijvoorbeeld aan een Top3 Notering of een Spotlight Positie.